Pon-Sob: 9.00 - 17.00
94 348 80 29
Grupa
Podgrupa
Producent
Numer części
Nazwa / Opis części
Wyczysc
 

Aby świeca zapłonowa mogła bez zarzutu spełniać swoje funkcje, nieodzowny jest prawidłowy montaż.

Procedura:

1. Wybierz świecę zapłonową z odstępem pomiędzy elektrodami wynoszącym 0,7 mm (standardowy przypadek) lub odpowiednio wyreguluj odstęp.

2. Oczyść głowicę cylindra, zanim wymontujesz zużytą świecę.

3. Wykręć zużytą świecę.

4. Wkręć nową świecę – najpierw ręcznie, a następnie kluczem dynamometrycznym, wybierając właściwy moment dokręcający.

5. Sprawdź wtyk świecy. W przypadku wadliwego wtyku wymień go na nowy.

6. Nanieś pastę izolacyjną bezpośrednio na wtyk.

7. Zamontuj wtyk.

 

Montaż świec zapłonowych z użyciem i bez użycia klucza dynamometrycznego:

Moment dokręcający (N • m): 10 N • m ≈ 1 kpm w przypadku suchego, nienasmarowanego gwintu i nowych pierścieni uszczelniających. W przypadku gwintu smarowanego należy zmniejszyć moment dokręcający o 1/3.

(Wyjątek: świece zapłonowe z precyzyjnie ustawioną elektrodą masową)

Informacja o montażu świec zapłonowych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Proszę przestrzegać zaleceń podanych na opakowaniu.

 

Jeśli nie posiadasz klucza dynamometrycznego, postępuj zgodnie ze wskazówkami poniżej:

Wkręć świecę ręcznie w głowicę cylindra. Świece zapłonowe z płaskim uszczelnieniem i nową uszczelką należy dokręcić kluczem do świec o 90°. Świece zapłonowe ze stożkowym uszczelnieniem oraz świece z używaną uszczelką płaską są dokręcane o ok. 15°.

 

Co zdradza wygląd świec zapłonowych?

Jak wyglądają elektrody i izolatory oraz co oznacza ich wygląd? Wygląd świecy zapłonowej mówi bardzo wiele o jej zachowaniu w trakcie pracy, ale także o składzie mieszanki paliwowo-powietrznej i procesie spalania w silniku.

 

Aby postawić trafną diagnozę silnika, trzeba wiedzieć, co oznaczają różne cechy wyglądu świecy zapłonowej. Prawidłowe wnioski można wyciągnąć po przejechaniu odcinka o długości ok. 10 km. Podczas jazdy silnik powinien pracować z różną prędkością obrotową w średnim zakresie obciążenia. Nie wolno także pozostawiać silnika na dłużej na biegu jałowym przed wyłączeniem go.

 Źródło: http://pl.bosch-automotive.com/pl/parts/parts_and_accessories/service_parts_1/spark_plugs_1/montaz/montaz_1