Skuteczne filtrowanie nawet najdrobniejszych zanieczyszczeń
Zadaniem filtra paliwa w silniku benzynowym jest ochrona układu wtryskowego silnika przed cząstkami i innymi zanieczyszczeniami w paliwie.
Filtr paliwa w silniku benzynowym charakteryzuje się dużo dłuższym okresem eksploatacji w stosunku do innych filtrów (np. oleju). Nie należy jednak zapominać o konieczności regularnej wymiany filtra, zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
Następstwa przedłużonych okresów wymiany i zapchania filtra
- Spadek mocy silnika
- Zaburzenie lub przerwanie dopływu paliwa
- Pogorszenie wydajności pompy paliwa łącznie z możliwością jej zatarcia
- Zwiększone zużycie mechaniczne
Filtry paliwa do elektronicznych systemów wtryskowych
Nawet najmniejsze cząstki w układzie wtryskowym pojazdu mogą prowadzić do silnego zużycia mechanicznego. Dla zapewnienia optymalnego funkcjonowania i wysokiej trwałości elementów, filtry benzyny Bosch filtrują już najmniejsze zanieczyszczenia o wielkości poniżej jednej tysięcznej milimetra.
Filtry przewodowe do silników gaźnikowych
Aby zapobiec problemom z uruchamianiem i niewłaściwej pracy silnika, w silnikach gaźnikowych stosowane są filtry w przewodach benzynowych. Chronią one dysze przed zanieczyszczeniami.
Budowa

Budowa filtra benzyny:
1 Pokrywa filtra
2 Krążek podporowy
3 Krawędź spawana od wewnątrz
4 Uszczelka
5 Materiał filtracyjny
6 Stabilna obudowa
A Doprowadzenie nieoczyszczonej benzyny
B Filtracja benzyny
C Oczyszczona benzyna wpływająca do silnika
Źródło: http://pl.bosch-automotive.com/pl/parts/parts_and_accessories/service_parts_1/filters_1/oil_filters_1/oil_filters_1